1. Copying kits is a crime that hurts original artists & producers. Help support your favorite artists by buying their original works. PlanetFigure will not tolerate any activities related to recasting, and will report recasters to authorities. Thank you for your support!

Dr. D

Discussion in 'vBench (Works in Progress)' started by Stephan, Dec 13, 2006.

1. Stephan PlanetFigure Supporter

Country:
    Germany
    So, mal wieder ein winziges update, habe die Nieten schwarz unterlegt, die Augen sieht man leider nicht so richtig und das Cape mit chromdioxid feurig und gelb erste lichter gesetzt.
    Only the first shadows where done and one highlight, there will follow a few more.
    The metalls will be polished from humbrols when that piece is finished.
  2. Christos Well-Known Member

Country:
    Greece
    Looks good so far Stephan!
    best regards
    christos
  3. Stephan PlanetFigure Supporter

Country:
    Germany
    Thanks Christos nice from you.

here more progress
    I missed something a rose, a dark rose to simulate the dark charakter of that guy.
    I polished the metalls and gave him highlights.
    Know I want to do tommorow more on the Cape.
    Für mich fehlte noch was am Sockel, zwei Rosen an diesen komischen Ranken, aus Magic sculp,
    kleine Kugeln zwischen den Fingern plattgedrückt und aneinandergerollt.
    Schwarz sollten sie werden um die Dunkle Kraft zu simulieren
    Blätter dürfen natürlichnicht fehlen, hier aus Joghurtbecherdeckel geschnitten
    Der Dunkle Kollege braucht natürlich nocheiniges……..
    Die Augennoch fertig machen, Bronzeketten, das Metall polieren mit einem gekürzten Falchpinsel,
    wo hurra aller feine Metallstaub an die Umgebung flog.
    Die Augen haben noch eine Silberne Pupille bekommen,das Gold muss alles noch fertig gemacht werden
    Ich habe schattiert mit umbrabraun, Die Gebrochenen Kanten am Metall habe ich mit silber
    Von Eckard hervorgehoben,morgen wird’s dann dem Cape noch an den Kragen gehen.
  4. Calvin Member

Stephan, the two roses seemed to me a bit weird at the first look, but I must admit it is a really original addendum, I like it (by the way, very well sculpted).
  5. Stephan PlanetFigure Supporter

Country:
    Germany
    Finished I enjoyed this bust very much, thanks luca.
    Hier nun die finalen Bilder, das Cape nochmals mit Highlights gelb gemacht, danach noch mal mit Chromdioxidfeurig alles gewasht, um die stärke zu mildern.
    Die Augen haben auch noch gelbe Highlights bekommen.
    Und die Hochzeit mit dem Sockel stand noch bevor.
    Danke für die Anteilnahme, muss sagen ich hab mich jetzt wohl erst mal mit Büsten
    Infiziert.

Share This Page

planetFigure Links

Reviews & Open Box
Buy. Sell & trade
Articles
Link Directory
Events
Advertising

Popular Sections

Figure & Minis News
vBench - Works in Progress
Painting Talk
Sculpting Talk
Digital Sculpting Talk
The Lounge
Report Piracy

Who we are

planetFigure is a community built around miniature painters, sculptors and collectors, We are here to exchange support, Information & Resources.

© planetFigure 2003 - 2019.